فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان مازندران ساری در نخستین نشست هم اندیشی و هم افزایی طرح صیانت از جنگل و مراتع در شرکت چوب فریم در تاریخ 12 شهریور 1401 با اشاره به اهمیت فضای سبز، جنگل و مراتع که وجه متمایز مازندران با  سایر استان های کشور است، گفت: حفاظت همه اینها در توسعه کشاورزی و دامداری کمک می­کند و کشاورزی نیاز به تثبیت آب و خاک دارد که جنگل هیرکانی باید حفظ گردد تا کشاورزی تثبیت گردد.

بسیاری از جنگل های این منطقه راش است که ثبت جهانی شده که این ماموریت ما را در حفظ وصیانت از جنگل و مراتع دوچندان می­کند

وی ضمن تشکر از قرقبانان، مدافعان که از عرصه در حفاظت از انفال با کمترین امکانات و تجهیزات تلاش می کنند عنوان کرد: مسائلی در استان حفاظت از جنگل را دچار بحران کرده که حضور سبز و مشتاقانه مسئولین قوت قلبی شد در جهت حفاظت از انفال.

سرهنگ ذکریائی عنوان کرد با گران شدن چوب به واسطه قانون تنفس جنگل و عدم بهره برداری، وجود 11 شرکت سلولزی در استان که مصرف روزانه 5 الی 7 هزار تن چوب برای تولیدات خود نیاز دارند، همچنین افزایش قیمت ارز  که موجب شده تا شرکت ها نتوانند مواد اولیه را از کشور های دیگر تامین کنند، موجب گرایش افراد به قاچاق چوب شده است.

یکی دیگر از دلایل شغل کاذب قاچاق، بی کاری جوانان است، باید اشتغال جوانان فراهم گردد تا قاچاق کنترل کرد.

  فرمانده یگان حفاظت استان مازندران بیان داشت: برای حفظ و حفاظت از ذخایر ملی نیاز به مشارکت همه دستگاه ها و نهاد های دولتی و مردمی است، باید شوراها ی اسلامی، دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج به یاری منابع طبیعی در امر حراست از جنگل و مراتع بیایند.

وی ادامه داد: با ورود بی رویه دامداران غیر مجاز هستیم، گرانی علوفه و خوراک دام، قرقبانان و جنگلبانان را در جلوگیری  از ورود بی رویه دام به جنگل دچار چالش نموده و  و این امر پیشگیری از تخریب طبیعت و پوشش گیاهی  که یکی از از آثار منفی ورود دام بیش از حد مجاز به جنگل و مراتع است را دشوار نموده است.

سرهنگ ذکریائی در پایان گفت: هجوم گردشگران و مسافران به منطقه و علاقه آنان به ساخت ویلا در شمال که باعث افزایش نرخ زمین شده  و همینطور عدم حمایت از  کشاورزان در تولید محصولات کشاورزی باعث شد تا  انگیزه آنان را به فروش زمین بیشتر نماید و این امر باعث شد تا مرزهای بین روستا و جنگل همواره در خطر تصرف قرار گیرد.