پیرو درخواست شورای محترم ورزشی و شورای محترم اسلامی روستای سنگده مبنی بر برگزاری مسابقات کشتلی پهلوانی لوچو شهرستان در زمین ورزشی شرکت چوب فریم در تاریخ 7مرداد ماه 1401 ، دومین جلسه بررسی و امکان سنجی آن با حضور محمودی مدیریت شرکت چوب فریم ، بخشدار دودانگه، فرماندهان پاسگاه فریم و سنگده، شورای اسلامی و شورای ورزشی سنگده ، معاون مدیرکل ورزش استان و هیأت همراه در دفتر شرکت چوب فریم برگزار گردید.

در ابتدا آقای سید مجید بابائی عضو شورای اسلامی و شورای ورزشی روستای سنگده  موضوع برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی لوچوی شهرستان را مطرح نمود تا چگونگی انجام و شکل انجام آن بررسی و مساعدت های لازم صورت پذیرد.

سپس مهندس محمودی عالمی عضو هیأت عامل و سرپرست شرکت چوب فریم ازبیان داشت که برگزاری چنین مسابقاتی برای منطقه خصوصاً برای اهالی روستاهای وزملا، درزیکلا و سنگده بسیار دارای اهمیت می باشد و هم  موجبات شور و شعف جوانان منطقه می شود و هم سنگده و منطقه را که دارای فرهنگ غنی مردمی  و دارای جذابیت های خاص گردشگری به تمام مردم شهرستان، استان و کشور  معرفی خواهد نمود

وی همچنین برگزاری چنین برنامه های فرهنگی و ورزشی که در واقع عرضه فرهنگ بوی و محلی خواهد بود ، را بسیار با اهمیت دانست و بیان داشت این مراسم باید به بهترین شکل ممکن و با نظم و انضباط بسیار بالا و وبرنامه ریزی اصولی تمامی نیازمندی های این مراسم اعم از برقراری امنیت مهمانان و خودروهای آنان، نحوه تردد و پارکینگ، بهداشت و بهداشت و درمان، اطلاع رسانی قبل و پوشش خبری از مراسم، تغذیه مهیا گردد.

وی مهمترین موضوع این مراسم را در تدوین بهترین برنامه فنی و ورزشی دانست و از هیأت های ورزشی خواست بهترین تیم داوری  و تیم برگزاری مسابقات برای این امر را تخصیص دهد تا این نام نیک در منطقه جاودان بماند.

مهندس محمودی عالمی تاکید کرد امورات فوق باید در قالب تشکیل کمیته های مختلف پیگیری و انجام شود و هرگروه بتوانند مسئولیت های محوله را بنحو احسنت انجام رسانند و این شرکت نیز به سهم خود در این کاربزرگ  فضای برگزاری مسابقات، کنترل تردد و پارکینگ و خصوصاً بازارچه سنتی و بومی محلی را ایجاد می نماید تا موجبات رفاه مهمانان مهیا گردد.

در این جلسه نیز آقای مهندس علی پور بخشدار دودانگه بیان داشت: برگزاری مسابقات با حفظ وتوسعه فرهنگ مردم منطقه بسیار با اهمیت است و در فاصله اندک باقی مانده تا برگزاری مسابقات از حاضرین خواست تا با تقسیم کار و انجام امورات با درنظر گرفتن همه جوانب سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی مهم دانست و گفت با تشکیل ستاد برگزاری و کمیته های جانبی و با تعیین دبیر یرگزاری مسابقات کارها را روی اصول پیگیری نمائید.

برای برگزاری مسابقات با حجم سنگینی از مهمانها روبرو خواهیم شد که این امر برنامه ریزی دقیق نیاز دارد و شورای ورزشی باید هماهنگی لازم را با ادارات و نهاد ها از طریق این بخشداری صورت دهد .

وی همچنین از همت و تلاش مدیریت شرکت چوب فریم در امورات عام المنفعه تشکر کرد و از ایشان خواست در حدامکان به برگزاری این مسابقات مساعدت نماید.

آقای دکتر قدمی معاون اداره ورزش استان با بیان همت همگانی مسئولان منطقه و مردم در برگزاری این مسابقات ابراز داشت که تمام توان را اجرای این مسابقات و تخصیص تیم فنی مجرب بکار خواهیم برد تا سطح مسابقات در بالاترین وضع قرار گیرید.

وی همچنین اظهار داشت این مسابقات در این تاریخ را در تقویم مسابقات استان به ثبت خواهیم رساند تا همه ساله این برنامه در روستای سنگده برقرار نماید.